lørdag den 11. maj 2019

Lidt om hvordan man kan give eleverne mulighed for ved siden af undervisningen at selv søge viden om lygterne foran på bussen. jeg vil arbejde videre med at få lyd på, så alle kan få udbytte af dette.





Ideen til dette har jeg fra Flipped classroom, hvor eleven kan se en video før undervisningen, eller måske efter, samt Differentiering af metoder til forklaring af fagligt stof. jeg vil overklister en bus med QR koder som eleverne kan bruge i deres søgen på viden om regler og kontrol.

jeg er af den overbevisning at det vil give en bedre læring, da mange lærer ved at være aktiv og mange lærer i billeder.

men når man skal lærer læste jeg om hvordan man kan blive bedre.

Træning af initiel læring
Når du forsøger at lære noget, vil førstehåndsindtrykket altid være meget vigtigt for, hvor godt læringen fastsættes i din hjerne. Du kan træne dig selv i at blive mere opmærksom mens du indtager ny læring og derved træne dig selv i at lære bedre. Vær sikker på, at der ikke er noget omkring dig, der kan distrahere dig. Multitasking er nemlig meget destruktivt for læringsprocessen, så hold fokus op det, du forsøger at lære. Hvis du fanger dig selv i at tænke på noget helt irrelevant mens du eksempelvis læser, så læs forfra fra det sted, hvor du sidst var fokuseret.

Med dette i tanke, undgår jeg eleverne bruger mobilen til andet en læring, multitasking er yt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar